woensdag 2 oktober 2013

Herfst

In het park bij de hertjes staat een grote rij met kastanjebomen.
Het herfstzonnetje schijnt op deze vrije woensdagmiddag.
Nu Nienke zaterdag haar B diploma heeft gehaald,
leven we op woensdagmiddag niet meer op de klok.

Heerlijk,
tijd om er samen op uit te trekken!
Struinen tussen de bladeren op de grond,
turen tussen het gras,
op zoek naar die mooie ronde glimmende rood-bruine ballen.
Kastanjes....


Er staat best een aardig windje en af en toe horen we de kastanjes om ons heen op de grond vallen.
Stiekem vraag ik mij af wie er meer plezier heeft.
Nienke of ik?


Thuis drinken we met rode wangen van de buitenlucht
een beker warme choco met slagroom.
Met...
laat ik ze maar herfstnootjes noemen!
Eigenlijk heb ik met mijzelf de afspraak dat ik deze (peper)nootjes niet in huis mag halen voor Sint-Maarten.
Geen idee hoe het gekomen is,
maar dit jaar zaten ze opeens veel eerder al in mijn boodschappenmandje.


Aan het eind van de middag is ook nog ons appelboompje aan de beurt.
Appelpluktijd!
Hij heeft het geweldig goed gedaan dit jaar.
Na 1 appeltje vorig jaar,
hangen de takken dit jaar vol!



Een mandje vol met 33 blozende rode appeltjes!
Wat zullen we daar van het weekend eens van maken?



1 opmerking:

  1. Wat mooi die kleurtjes bij elkaar,gezellig! Dat mandje kwam ik tegen in de winkel, staat erg leuk zo met die appeltjes. Pascale x

    BeantwoordenVerwijderen